Asiakascase

Työvaatteet osana voimakkaasti kasvavan Reilan työnantajamielikuvaa

Reilan Sami Juntunen

Reila on kasvanut viime vuosina vauhdilla - rahahuollon toimijasta tuli 2019 keväällä uusi vaihtoehto myös turvallisuusalalle. Reila haluaa uudistaa toimialaa ja murtaa perinteisiä käsityksiä, joita erityisesti vartioinnista on. Reilan henkilöstöjohtaja Sami Juntunen kertoo, että Reilan vartija on ennen kaikkea asiakaspalvelutehtävässä. He ovat auttamassa ja samalla varmistamassa, että asiakkailla ja henkilökunnalla on turvallinen ja mukava olo. Reilan henki tulee työntekijöistä. Yrityksen tehtävänä on mahdollistaa hyvä fiilis.

Nopean kasvun vauhdittamiseksi ja uusien työntekijöiden rekrytoimiseksi tarvitaan myös vahvaa työnantajamielikuvaa. Kun 2019 turvallisuuspalvelut aloitettiin, vain harva tiesi Reilasta mitään, edes S-ryhmän sisällä, vaikka Reila on osa S-ryhmää. Reilan työnantajabrändi on rakentunut muutamassa vuodessa.  Valtavasta kasvusta kertoo myös yrityksen henkilöstömäärän kasvu viidessä vuodessa 60 hengen yrityksestä ja nyt lähes 700 henkeä työllistävään yritykseen.

 

Reilan Sami Juntunen

 

Kasvun myötä tuli ajankohtaiseksi miettiä työvaatteet myös täysin uusiksi. Reila halusi erottua kilpailijoista ja etsi kumppania, joka toteuttaisi työntekijöille mieluisat vaatteet. Kun Medantaan tutustuttiin, syntyi nopeasti tunne, että tässä on se toimija, joka luo uutta ja hyvää reilalaisille Sami kertoo. Tehtiin perusteellinen kartoitus ja suunniteltiin vaatteet käyttäjien lähtökohdista. Tämä otti aikaa, mutta Reilalla haluttiin tehdä pohjatyö huolella.

 Miten käyttäjät kytkettiin mukaan suunnitteluun?

Kun toimintaa aloitettiin ei ehditty miettiä työvaatteita, vaan otettiin nopeasti käyttökelpoinen ratkaisu. Vanhoista työvaatteista saatiin paljon palautetta ja se toimi herätyksenä, että nyt tälle asialle pitää tehdä jotain. Ensin kerättiin työntekijöiltä toiveita ja palautteita.

Sen pohjalta rakennettiin Medantan kanssa mallisto, jossa tärkeimpinä tekijöinä ovat
- istuvuus, hengittävyys, huollettavuus.

- työn vaatimat yksityiskohdat kuten taskut, puhelinpaikka, varustevyö, polvisuojille paikat, vahvistukset ja alan säännökset.

- ulkonäkö eli miltä vaatteet näyttävät.

- vaatteiden vastuullisuus.

 

 

 

Kun mallit esiteltiin käyttäjien ryhmälle ja he pääsivät sovittamaan sekä hypistelemään vaatteita. Esittelyssä saatiin niin positiivinen vastaanotto, että ymmärsimme olevamme menossa oikeaan suuntaan. Sen jälkeen starttasi pilotointi, jonka perusteella tehtiin vielä viimeiset viilaukset malleihin.

Suunnittelijana Reilan mallistossa toimi Anssi Ruokokoski. Anssia inspiroi se, että nyt haettiin ihmisläheistä ja ystävällistä otetta perinteisesti aika vaikeasti lähestyttävälle ammattikunnalle. ”Kävin tietysti seurailemassa ja katsomassa eri paikoissa miltä vartijat näyttävät. Ymmärsin joustavuuden ja mukavuuden vaatimukset työvaatteille. Ja sen että heidän työvaatteilleen on paljon sääntöjä, jotka suunnittelussa piti ottaa huomioon”.

Halusimme suunnitella malliston, joka on vastuullinen ja kompakti työvaatemallisto. Mallisto on myös täysin unisex ja toimii kaikille. Tähän mallistoon innovoitiin myös uusi materiaali Medanta Heavysmart - koska tarvittiin täysin uudenlainen joustava, mutta erittäin kestävä materiaali.

 

 

 

Reila Palvelut Oy on S-ryhmään kuuluva täysin kotimainen yritys, joka tuottaa käteisrahahuolto- ja turvallisuuspalveluita yrityksille, yhteisöille, julkiselle sektorille ja kuluttajille kaikkialla Suomessa.

  • lähes 700 reilalaista
  • tuottaa palveluita yli 2000 toimipaikkaan valtakunnallisesti
  • erinomainen suositteluindeksi 67 (NPS)

Lue seuraavaksi

Docrateen Heli Littunen

Jätä kommentti

Tämä sivu on suojattu reCATPCHA-tunnistuksella ja Googlen tietosuojakäytäntöjä ja käyttöehtoja sovelletaan.