Medantan asiakaspalvelutiimin palvelee asiakkaita monipuolisesti, nopeasti ja ihmisläheisesti. Asiakaspalvelua on organisoitu uudelleen menneen vuoden aikana yhdessä koko tiimin kanssa. Johtavana teemana on ollut asiakasläheinen toimintaote ja se, että kaikki asiakaspalvelussa työskentelevät pääsevät hyödyntämään omaa osaamistaan maksimaalisesti. Mutta keitä nämä henkilöt ovat? Tutustu tehotiimiimme!
Medantan asiakaspalvelu on kolmen hengen hyväntuulinen tiimi: Kiia Kontuvirta, Mari Pääkkönen ja Minna Vikatmaa. Heillä, kuten koko Medantan tiimillä, on takanaan hurja koronavuosi. Se tarkoitti kokonaan uusien tuotteiden haltuunottoa, sillä Medanta alkoi valmistaa ja maahantuoda kasvomaskeja.
Kaiken kiireen keskellä virtaa riitti myös asiakaspalvelun kehittämiseen muun muassa myynnillisyyden osalta. Panostus osaamisen kannatti, sillä nyt asiakkailta tulee hyvää palautetta niin nopeudesta kuin asiantuntemuksestakin – ja asiakaspalvelun kolmikko on entistä tyytyväisempiä työhönsä.
Tiina Karvinen – Sales Director
Tiina vastaa Medantan myynnistä ja asiakaspalvelusta. Hän kehuu joukkuettaan, joka on aina valmis kokeilemaan ja etsimään uudenlaisia ratkaisuja.
”Meillä oli vauhdikas vuosi ja liiketoimintamme yli kaksinkertaistui nopeasti. Kun kasvomaskien tuotanto alkoi, tilauksia ja kysymyksiä alkoi tulvia. Ilman hyvää asiakaspalveluamme emme olisi millään pärjänneet kiireessä.
Organisoimme toimintaamme niin, että tiimiläiset työskentelevät juuri jokaiselle parhaiten sopivassa tehtävässä ja ovat myös aktiivisesti yhteydessä asiakkaisiin. Avain onnistumiseen on, että jokaisella on nyt oma selkeä tehtävä hoidettavanaan.
Haluamme tarjota asiantuntemustamme monipuolisesti. Olemme kouluttaneet työntekijöitämme, ja nyt jokainen heistä palvelee asiakkaita entistäkin itsenäisemmin ja laajemmin. Huipputuotteidemme takana on huippuosaajia, joihin voi aina luottaa!”
Kiia Kontuvirta – Sales Assistant
Kiia työskenteli aikaisemmin Medantan varastolla ja tuntee yrityksen tuotteet läpikotaisin jokaista yksityiskohtaa myöden. Nyt hän hyödyntää tietojaan päivittäin asiakaspalvelussa ja myyntiassistentin tehtävässä. Muut tiimiläiset kehuvat Kiia aurinkoiseksi työkaveriksi.
”Minulla ei ollut aiempaa myynnillistä kokemusta, joten uudet työtehtävät aluksi jännittivät. Saimme kuitenkin erinomaista valmennusta, ja apua saa aina, kun sitä tarvitsee. Työtä tehdessä jännitys on hälvennyt, kun uudenlaiset tehtävät ovat tulleet tutuiksi. On suuri etu, että tunnen tuotteet tarkasti jo entuudestaan.
Olemme hyvä tiimi. Eniten työskentelen Marin kanssa. Tuemme toisiamme joka tilanteessa. On aina ihana tulla töihin, kun toimistolla odottavat työkavereiden hymyilevät kasvot. Hymy on tärkeä osa mukavaa asiakaspalvelua, ja täällä hymy onkin onneksi herkässä.”
Mari Pääkkönen – Sales Assistant
Mari on tehnyt erilaisia asiakaspalvelutehtäviä pitkään ja nyt hyödyntää oppejaan ja organisointikykyään meillä Medantalla. Hän hoitaa asiakaspalvelua ja auttaa myyjiä. Marilta saa apua esimerkiksi tilausten tekemiseen. Työ on vaihtelevaa ja vastuuta on nyt entistä enemmän. Siitä hän erityisesti työssään pitää.
”Kehittynyt työnkuvani on ollut mielenkiintoinen haaste, joka on antanut minulle uusia taitoja ja tietämystä. Aikaisemmin asiakaspalveluun tulleet myynnilliset tehtävät siirrettiin kollegalle myyntiin. Nyt me Kiian kanssa hoidamme asioita itsenäisemmin ja sutjakammin ja vastuullamme on myös omia asiakkuuksia.
Medantalla olen oppinut uusia taitoja ja kerryttänyt tietämystäni. On palkitsevaa, että voin palvella asiakkaitamme laaja-alaisesti. Parasta on, että asiakkaamme ovat aivan äärettömän mukavia.”
Minna Vikatmaa – Business Support Manager
Minna vastaa Medantan palveluliiketoimintaan liittyvästä asiakaspalvelusta. Hän hallitsee asiakkaan kokonaispalvelun: tuotteet toimitetaan oikein ja ajallaan, puhtaina ja huollettuina. Minna myös tukee asiakkaita jakeluun ja palveluiden järjestelyyn liittyvissä kysymyksissä.
”Toimimme asiakkaan tarpeet edellä. Pienen yrityksen tärkeimpiä ominaisuuksia ovat joustavuus ja nopealiikkeisyys. Näihin päästään vain yhdessä tiimin kanssa keskustellen ja tehden. Nyt kun olemme saaneet lisää osaajia asiakaspalveluun, meillä on entistä paremmat mahdollisuudet vastata asiakkaiden tarpeisiin nopeasti. Tarkoitus on tehdä asiat käyttäjälle mahdollisimman helpoksi.
Opin uutta joka päivä, ja se on työssäni innostavaa. Viime vuonna kasvomaskit tulivat markkinoille ryminällä, ja meihin otti yhteyttä valtavasti ihmisiä. Vastasimme huolensekaisiin kysymyksiin ja rauhoittelimme heitä. Pystyimme käyttämään koko ammattitaitomme. Se tuntui todella hienolta.”
Jätä kommentti
Tämä sivu on suojattu hCaptcha-tunnistuksella, ja hCaptchan tietosuojakäytäntöjä ja käyttöehtoja sovelletaan.