Asiakascase

Hanko Aasian brändiuudistuksessa näkyy ja tuoksuu kokonaisuus - työvaatteista ruokaan

Hanko Aasia ravintoloiden Restaurant Group Director Vilma Eklund

Suosittu sushi-ravintolakonsepti Hanko Sushi muutti nimeään ja tarjontaansa. Hanko Sushi uudistui Hanko Aasiaksi vastauksena monipuolistuvaan ja kasvavaan aasialaisen ruuan kysyntään. Muutoksen taustalla on kysely, jossa ravintolaketju selvitti suomalaisten suhtautumista aasialaiseen ruokaan. ”Tutkimme ja testasimme, mikä on suomalaisten mielestä sitä parasta Aasiaa. Jos Hanko Sushi keskittyi Japaniin, Hanko Aasia avaa ovet myös Intiaan, Koreaan, Kiinaan ja Thaimaahan”, Nohon kaupallinen johtaja Rainer Lindqvist arvioi.

Uudistus on ylivoimaisesti suurin konseptin historiassa, ja se on näkynyt monella tapaa asiakkaille 2024 vuoden aikana. Nyt kaikki ravintolat ovat uuden konseptin mukaisia sisältä ja ulkoa, palvelukokemus on kehittynyt tutkimusten mukaan erinomaiseen suuntaan ja menu vastaa aasialaisen ruokakulttuurin moninaisuutta suomalaiseen suuhun vastaavaksi.

Brändiuudistuksen näkyvänä osana ovat henkilökunnan vaatteet. ”Halusimme viestiä Hanko Aasian laadusta myös vaatetuksen kautta, mutta tehdä sen rennolla, brändiin sopivalla tavalla,” kertoo Hanko Aasia ravintoloiden Restaurant Group Director Vilma Eklund. "Tavoitteena oli luoda mielikuva ammattimaisuudesta, yhdenmukaisuudesta ja siisteydestä. Töissä tulee näyttää hyvältä, eikä kenenkään tarvitse hävetä asuaan. Asukokonaisuudella on myös tärkeä näyttää asiakkaille, että kuka kuuluu henkilökuntaan,” Vilma Eklund jatkaa. Rentoutta haluttiin toisaalta korostaa myös sillä, että luovuttiin perinteisestä kokintakista ja valittiin yläosaksi kokki t-paita.

 

Hanko Aasian brändi-ilme toteutuu kauniisti työvaatteissa. Kaikki vaatteet on brodeerattu näyttävällä Hanko Aasian -logolla. Paitojen musta väri on sekin tarkkaan valittu. Musta on paitsi ryhdikkään näköinen, myös sushikokin työssä käytännöllinen. Valkoiseen työvaatteeseen roiskunut soijakastike tekee asusta hetkessä epäsiistin.

 

Hyvän työvaatteen tulee kestää ja kestää - vaatteita myös pestään jatkuvasti. Materiaalien valinnassa on otettu huomioon se, että työntekijät itse pesevät vaatteensa. Tällöin korostuu vaatteiden helppohoitoisuus ja se ettei vaatteita tarvitse silittää. Ravintolan työvaatteilta vaaditaan myös korkeaa hygienisyyttä. Medantan antimikrobiset materiaalit auttavat tässä, sillä antimikrobisen käsittelymme ansiosta tekstiilin pinta ei tarjoa kasvualustaa mikrobeille sekä teknologiamme lisää vaatteen raikkautta poistamalla ei-toivottuja hajuja. 

 

 

”Meillä on paljon yksiköitä ja sopivien vaatteiden valitsemista helpottaa vaatteiden sovitussetti, jonka saamme tarvittaessa. Näin jokaisen on helppo saada itselleen sopivat ja mieleiset vaatteet. Laaja kokovalikoima ja työntekijän oma valinnanvapaus, esimerkiksi ravintolassa pakollisen päähineen osalta, ovat tärkeitä. Aiemmin Hanko Sushissa ei ollut yhteneväisiä housuja, mutta nyt haluttiin työvaatevalikoimaan myös housut. Tämä kaikki helpottaa työntekijän arkea, kun työvaatteet tulevat työnantajan puolelta” jatkaa Vilma Eklund.

 

Sopimusasiakkaamme voivat aina halutessaan tilata yksikköön sovitussetin helpottamaan oikeiden kokojen löytymistä kaikille, kertoo Karolina Eroma Medantasta.

 

Hanko Aasia ravintoloita on 12 kpl, jotka kaikki sijaitsevat kauppakeskuksissa Helsinki-Espoo-Vantaa-Raisio-Tampere-Oulu akselilla.

 

 

Lue seuraavaksi

Näyttävän puuarkkitehtonisen Solo Sokos Hotel Pier 4 -hotellin työvaatemallistossa näkyy vastuullisuus ja toiminnallisuus

Jätä kommentti

Tämä sivu on suojattu hCaptcha-tunnistuksella, ja hCaptchan tietosuojakäytäntöjä ja käyttöehtoja sovelletaan.