Viime kuukausien aikana Medantan markkinointi on saanut uutta vauhtia. Muutoksen taustalla on Medantan tuore markkinointikoordinaattori Salla Ceder, joka aloitti tehtävässään alkuvuodesta 2025.
Salla vastaa Medantan markkinoinnista ja verkkokaupan kehityksestä. Työhön tartuttuaan hän toi mukanaan selkeän vision. Tuoda Medantan tarina ja ammattimuodin merkitys lähemmäs käyttäjiään työvaatteiden oikeita ammattilaisia. Tätä varten tarvitaan liikkuvaa kuvaa, tarinoita ja ennen kaikkea rohkeaa tekemistä.
”Innostuin Medantasta jo rekrytointiprosessin aikana. Tehtävänä oli suunnitella Medantalle ystävänpäiväkampanja, ja jo silloin näin, miten valtava potentiaali Medantan brändillä on. Medanta on alusta alkaen tehnyt asioita rohkeasti omalla tyylillään ja erottautunut muista. Toivon, että voin omalta osaltani tuoda nämä asiat vielä vahvemmin esille”, Salla kertoo.
Muutos muodista ammattimuotiin.
Sallalla on lähes kymmenen vuoden kokemus muodin parista. Hän on työskennellyt erilaisissa myynnin, markkinoinnin ja verkkokaupan tehtävissä. Siirtymä ”kuluttajamuodista” ammattimuotiin on ollut innostava:
”Yllättävän paljon yhteistä löytyy. Puhumme edelleen vaatteista, materiaaleista ja käyttökokemuksesta. Mutta ero syntyy siitä, mitä vaatteelta vaaditaan. Työvaate ei ole pelkkä vaate, vaan sen on toimittava työn ehdoilla ja luotava työhyvinvointia.”
Sallalla on myös käytännön kosketus työvaatteista, sillä hän on nuorempana kerryttänyt kokemusta muun muassa ravintola-alalta ja päivittäistavarakaupasta.
”Huonosti istuvat työvaatteet ovat jääneet vahvasti mieleen: liian matalavyötäröiset housut, niskaan pureutuva kokolappu sekä paita, joka kutistui ensimmäisessä pesussa napapaidaksi. Harvoin kukaan kysyi, miten työvaate oikeasti toimi työssä. Näistä kokemuksista on syntynyt aito ymmärrys siitä, että työvaatteilta vaaditaan paljon, mukavuutta, kestävyyttä, käytännöllisyyttä ja hyvää fiilistä.”

Merkityksellisyys motivaattorina
Sallalle merkityksellisyys on tärkeä osa työtä. Medantalla tämä näkyy konkreettisesti. Kun työvaatteet tukevat ammattilaisen työtä, ne mahdollistavat keskittymisen toisten auttamiseen ja kohtaamiseen.
”On inspiroivaa olla mukana tekemässä työtä, joka vaikuttaa aidosti ihmisten arkeen. Medantalla kyse ei ole vain vaatteista vaan ihmisistä, jotka tekevät yhteiskuntamme kannalta korvaamattoman tärkeitä töitä. Minulle markkinoinnin tehtävä on auttaa heitä löytämään ratkaisuja, jotka tukevat heidän työtään. Pukeudun itsekin joka aamu Medantan vaatteisiin, joten tiedän miltä niiden kuuluu tuntua.”

Uutta ajattelua ammattimuotiin
Medanta on alusta asti puhunut ammattimuodista, ei pelkästään työvaatteista. Sallan mukaan tämä ajattelu vahvistuu entisestään:
”Haluamme tuoda työvaatteisiin inspiraatiota muodista ja siksi Medanta on julistautunut maailman ensimmäiseksi ammattimuotitaloksi. Tavoitteemme on näyttää, ettei työarjen tarvitse olla harmaata. Uskon, että työvaate voi olla sekä tekninen että tyylikäs. Meillä on mahdollisuus muuttaa käsitystä siitä, miltä ammattimuoti voi näyttää ja tuntua.”
















Jätä kommentti
Tämä sivu on suojattu hCaptcha-tunnistuksella, ja hCaptchan tietosuojakäytäntöjä ja käyttöehtoja sovelletaan.